Kisah Perjalanan Raisa Hafiz - Episod 8 : Model Bajet

Why am I the face of @raisa.hafiz and @dianshawls?

Answer : Budget. In fact, budget gila.

Yes, you're excited to start a business. You're fascinated with the idea of launching and growing your own enterprise. Great. But if we're not rich, there's one logistical hurdle right infront of us : we don’t have much money.

Of course Hafiz ada angan angan sendiri of doing a proper photoshoot with proper background and professional models. But really, why waste money?

Honestly, saya kurang minat nak bergambar. Boleh dikatakan 90% of the time, gambar saya tak bermuka. Saya tak selesa, apalagi kalau nak buat muka ala ala garang ke, muka muncung ke, hahaha. Tu semua inshaAllah saya tanak dan tak akan buat - semoga Allah pelihara saya. Ameen!

Lagipun, kalau nak dibandingkan muka saya dengan muka model model, mestilah saya kalah. Tapi saya ni jenis yang, kalau nak buang duit beli baju untuk saya takpe, tapi jangan buang duit untuk bayar orang to do something for us. Sebab, saya tau yang saya boleh buat. With the little bit of skills I got from school, saya tau selok belok photography. But since I have to be infront of the camera, I have to teach Hafiz what to do behind the camera.

Mulanya memang susah, tapi after a few shots, Hafiz is getting the hang of it already. Alhamdulillah, hari tu kita ada rezeki lebih untuk beli studio photography set. Siap dengan lampu dan backdrop. Tak payah kita nak kejar matahari atau tunggu hujan berhenti lagi.

Nak buat business ni mesti pandai atur duit. Jangan buang duit untuk benda benda yang tak perlu, kawan kawan. Kalau kita rasa kita mampu buat sendiri, kita buat je.

Orang kata, "you don't go to Jessica Simpson when you got Rihanna". Jadi tak payah lah kita nak bayar Neelofa, sebab senyuman Raisa pun not bad apa? 😝


Older Post Newer Post