Kisah Perjalanan Raisa Hafiz - Episod 3 : Family - Sokong, Percaya & Do'a

Family's support adalah tulang belakang business kita.

Kalau mak dan kakak Hafiz tak sokong apa yang Hafiz nak buat, tak akan ada @dianshawls. Kalau mak dan bapak saya tak sokong apa yang saya buat, tak akan dapat saya bekerja dari rumah. And if Dian Shawls and Raisa Idham didn't happen, mungkin tak akan ada Raisa.Hafiz. Mungkin.

Dulu, kalau ada makcik makcik yang bilang "macam mana Hafiz nak kahwin, dia kan tak kerja", mak dan kakak akan back up dan cakap, "jual tudung tu kerja." Dan ternyata, Hafiz covered up the hantaran and wedding dengan duit hasil jualan Dian Shawls. Alhamdulillah, tak ada siapa sangka.

Saya percaya, family support dalam business ni penting. Bukan dalam segi finance je, tapi mentally and emotionally juga. If people close to you are not with you, they may be a source of discouragement and may increase the chance of a business failure.

Kita rasa syukur sangat sebab kita ada keluarga yang supportive dengan apa yang kita buat. Sentiasa positive dengan idea idea kita, selalu percayakan kita, sedia untuk bantu kita, sokong kita, dan tak pernah putus doakan kita. Semoga Allah balas kebaikan mereka dengan kebaikan yang lebih baik.

InshaAllah, kita akan kongsi permulaan business kita in the next episode! Jangan lupa, every Thursdays, 9pm. Semoga bermanfaat.


Older Post Newer Post