Tak Semuanya Indah

Bila stock selendang baru sampai, berdegup jantung. Rasa macam waktu jumpa Raisa first time gitu (eh ceh ceh ceh). Eksaited. Especially bila warna-warna yang datang semua cantik-cantik. Mata sampai terkeluar heart-shape.

Tapi dibalik warna selendang yang cantik, ada juga kekurangannya. 

Tiap kali stock baru sampai, kita akan check satu persatu. Kalau ada yang ronyok penyuk sangat, kita akan gosok dulu. Jadi bila selendang tu sampai kat tangan customers, taklah memeranjatkan macam baru kutip dari belakang almari sebab dah lama terperuk.

Kadang ada juga yang jahitan teruk sangat. Mungkin si tukang jahit terlelap bila jahit. Ada juga yang kadang kotor tanda-tanda coklat seolah-olah si tukang jahit makan Cadbury sambil buat kerja. Kadang label senget. Kadang ada kain yang berlubang. Macam macam la. 

Yang rosak selalunya kita akan return balik to supplier & digantikan dengan yang baru.

Selain dari tu, kadang selendang-selendang ni tak rapi jahitannya. Contoh : ada benang-benang yang terkeluar. Jadi kene lah trim benang-benang & belen-belen kain yang terkeluar. Macam kat gambar atas ni.

Roller tu pula untuk saya bersihkan benang yang digunting. Maklumlah, saya tinggal rumah mak mertua. Malu lah kalau benang bersepah. Takut hujung bulan dia ban pula dari bawak masuk tudung kat rumah ni. Hahaha.

Tapi alhamdulillah ada juga hari yang semua selendangnya perfect. Bila sampai, terus boleh lipat, pack & post.

Tak semuanya indah. Ada hari langit cerah, ada hari ribut taufan datang melanda.

Bak kata emak saya, “Bukan senang nak jadi senang.”

Buat kekakak yang tak tau lagi, semalam kita baru release 7 warna baru untuk Shimmer Chiffon & Bubble Chiffon series.


Older Post Newer Post