Kerja

Orang suka label kita "tak kerja" sebab tak pernah nampak penatnya kita bekerja.

Process nak buat baju ni tak mudah, tapi sangat menggembirakan. Dari process brainstorming, buat sketches, lepas tu nak kena melalui 354.7km untuk cari fabric, and discuss our ideas with the tailor. Bila dah siap jahit, kita kena buat hundreds of quality check sama sama, and then ambil gambar - Hafiz jadi photographer, saya jadi model tak bermuka.

Lepas gambar dah siap edit, saya akan buat posters and update the website while Hafiz gosok semua baju dan tudung. After we're done packing, kita akan launch the new collection. Dan bila orders dah start masuk, we will be busy replying emails and messages, packing and mailing packages - sambil fikir and brainstorm for a new collection, while also being in the midst of making invitation cards and going for ERA appointments. Belum lagi kalau nak buat pop-up. Haaaaa. Best kan?

Ada kisah lelah yang panjang di balik semua baju baju dan tudung tudung kita. Tapi alhamdulillah, we love what we do. Memang ini jalan yang kita pilih because this makes us happy. Dan walaupun baju baju kita tak se-GAH mana, saya bangga dengan diri saya. Saya bangga dengan Hafiz. Kita sama sama tak fashionable dan tak ada background in fashion design langsung, tapi alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah, dekat sini rupanya rezeki kita .. siapa sangka?

Terima kasih sebab sudi support dan follow kita selama ni. Terima kasih sebab percayakan kita. Dengan rasa besar hati, saya suka nak kongsi hasil kerja keras kita. Saya harap semua suka. :)

Older Post Newer Post