Pinjaman Terindah

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. 👶🏻🌸

4 hari sebelum 1 year wedding anniversary kita, Allah pinjamkan hadiah istimewa. Kita dapat tau yang saya mengandung. Happynya kita luar biasa.

Doa Hafiz sepanjang saya mengandung, "Ya Allah kalau anak ini dapat mendekatkan kami kepadaMu, hadiahkanlah. Kalau anak ini akan menjauhkan kami dariMu, jangan hadiahkan anak ini kepada kami, dan gantikan lah dengan yang lebih baik." Kadang-kadang susah untuk saya meng-ameenkan. Dalam hati saya, ehhh janganlah .. aku nak, Ya Allah. Hahaha. Memang teruk iman saya ni.

Dan pinjaman itu, seperti pinjaman-pinjaman dunia yang lain, hanya sementara. Alhamdulillah semalam kita dapat tau anak pertama kita ni dah join group "the children of Jannah". Tak tau kenapa, tapi alhamdulillah kita sama-sama redha dan bahagia bila dapat tau yang anak kita ni tak pernah derhaka dengan kita, dan senang senaaang dapat masuk syurga, senang senaaang dapat jumpa Allah dan Rasulullah. Semoga ini akan menjadi penyebab saya dan Hafiz akan senang senaaang dapat masuk syurga juga. Ameen!

"By the One in Whose hand is my soul, truly the miscarried child will certainly drag its mother and father with its umbilical cord to Paradise." - Rasulullah (ص). Tak ada yang lebih indah dari janji-janji Allah dan Rasulullah.

Dari Allah kita datang, dan kepada Allah kita akan kembali. Alhamdulillah untuk kemanisan 13 minggu yang Allah pinjamkan untuk kami. Sampai jumpa nanti, wahai anak pertama kami. 💕

Doakan kami.


Older Post Newer Post