Suamiku Abang Selendang, a year later

Hari ni, anniversary pertama saya dan Hafiz. 💕

Kadang-kadang saya masih tak sangka yang rupanya, Hafiz tu jodoh saya . Tak pernah terlintas langsung dalam fikiran saya dulu yang Hafiz bakal jadi suami saya. Dalam masa 6 bulan bertunang tu pun, saya tak berani nak percaya dan yakin yang dia memang pasti jodoh saya. Waktu nak salam lepas akad nikah tu pun saya rasa macam, eh biar betul aku ni malu pulak nak salam menyalam, macam tetiba je.

Tapi memang ada nikmat yang besar dibalik surprise dan rahsia Allah ni. Alhamdulillah untuk semua pengalaman yang Allah rezkikan dalam masa perkenalan kita sebagai suami isteri. Alhamdulillah, semuanya indah. Semoga semuanya sentiasa indah.

Saya tak pernah panggil Hafiz dengan panggilan sayang depan orang. Kadang kadang saya cuba panggil Hafiz "abang" atau dengan panggilan mesra yang lain, tapi tak boleh make it. Sampai sekarang, saya rasa macam benda tu kelakar. Depan dunia, saya cuma panggil dia "Hafiz" je sebab saya malu. Mungkin tahun ni saya boleh cuba mengubahnya. Hahahaha.

Memandangkan kita ni cuma 'setahun jagung', saya tak dapat nak bagi apa apa tips untuk pasangan yang baru. Kalau nak tips pun, saya tak tau nak bagi tips apa. Saya cuma mampu doakan kebahagiaan dunia akhirat untuk semuaaa pasangan yang saya kenal. Doakan saya dan Hafiz juga ya?

Dan untuk hati-hati yang masih menanti, menantilah dengan cinta. Cinta yang akan membuatmu menerima apa jua kehendak Allah kelak. Yang pasti, kalau jodoh tu sudah ditetapkan Allah, satu dunia tak boleh mengubahnya. :)

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. 🌸


Older Post Newer Post