1 Year Anniversary

Tak sangka dah lebih 365 hari saya hidup dengan Raisa ni. Kadang rasa macam masih dalam alam mimpi.

Kadang bila tengok muka Raisa, hati terdetik, "Ini rupanya jodoh aku." Amazing how Allah dah tuliskan rezeki, takdir, ajal & jodoh time kita masih dalam kandungan lagi. Rasa macam apa lah dulu sibuk fikir nak kahwin dengan siapa segala sedangkan semuanya dah tertulis. Hahaha.

Alhamdulillah, everything has been beautiful. Seronok bila ada teman untuk kongsi hidup bersama. Dapat kongsi kesedihan & kebahagiaan. Of course dia bukan 24 jam indah. Ada saat-saat yang menyakitkan hati & ada juga saat-saat yang rasa macam nak cekik-cekik si isteri. Tapi tulah, bila time gini la kita belajar untuk terima dia seadanya just like how dia boleh terima kita seadanya. Ecehwah.

The highlight of 2016 is when orang tanya, "Bila nak ada baby?" Kita cuma mampu senyum & minta didoakan je.

Baru kita faham apa perasaan kawan-kawan yang kadang luahkan emosi on social media bila ada orang tanya kenapa masih tak ada baby. Topik ni sensitif. Siapa yang tak teringin? Tapi saya & Raisa pegang kepada prinsip : Terpulang Allah la bila nak kasi.

Bila kita realize yang kehidupan kita Allah aturkan & ia sebaik-baik aturan, we feel at ease.

Anyway, saya doakan teman-teman yang tengah planning nak kahwin, semoga dimudahkan semuanya. Jangan risau pasal rezeki, Allah pasti akan cukupkan. Percayalah kahwin tu best. Hahaha.

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah


Older Post Newer Post