Kisah Si Tukang Lipat Selendang - Episod 3 : Kakak, Tulang Belakang Saya

Ini kakak saya, Muliati. Orang kata muka kita seakan. Mungkin kalau saya perempuan, orang akan sangka kita kembar.

Mak kata sebelum saya dilahirkan, emak harap sangat dapat baby girl. Maklumlah saya paling bongsu. Ada abang 2 & 1 kakak. Sekali bila dapat tahu baby boy, menangis kakak sebab tak boleh terima hakikat hahaha. Tapi si baby boy ni la yang jadi kawan baik dia sampai hari ni. Semoga hingga akhir hayat saya tetap jadi kawan baik dia.

Kakak la orang yang mula mula sekali beri saya sokongan dari segi tenaga, jiwa & raga. Sampai hari ni, memang takkan pernah terbalas budi kakak.

Kakak la yang bawak saya pergi beli selendang-selendang dari butik at a discounted price untuk dijual balik buat pertama kali. 30 helai waktu tu, makan sebulan baru habis. Maklumlah belum ada followers.

Kakak juga yang melayan kerenah saya telepon dia hampir setiap hari dulu nak tanya pasal tudung segala. Tak habis habis. Mujur dia tak block number saya.

Kakak juga yang ikut saya jelajah satu Malaysia cari tukang jahit. Ke Indonesia untuk cari fabric & tempat jahit. Dan juga ke Hong Kong untuk jumpa suppliers dari China. 

Akak mana yang sanggup? Ada suami & 2 anak, tetap layan adik bongsu dia ni. Selain jiwa raga, duit juga sanggup dikorbankannya hahaha.

Dengan kakak la ekor kapal terbang kita kene sambar petir. Dengan kakak la tayar teksi meletup di tengah highway dalam gelap gelita di negara asing. Saya harap, dengan kakak juga saya dapat kongsi syurga bersama.

Terima kasih, Kakak. Semoga Tuhan sentiasa mudahkan urusan kakak di dunia & akhirat sebab sentiasa mudahkan urusan saya.


Older Post Newer Post