Kisah Si Tukang Lipat Selendang - Episod 1 : Nama Saya, Hafiz Yassin

Ini saya, Hafiz Yassin, orang di balik tabir Dian Shawls. Tak payah hairan la kenapa saya nampak kurus kat sini, ni gambar bila saya baru mula. Memandangkan masih ada yang PM saya dengan gelaran "sis/dear/babe" saya membuat keputusan untuk berkongsi kisah di balik brand saya ini bermula dari hari ini. Jadi akak semua tau perjalanan & kisah suka duka seorang lelaki yang menjual selendang.

Waktu sekolah dulu, saya memang tak berapa pandai, yang boleh harap cuma Bahasa Melayu. Selalu dapat A1/A2. Jadi saya ingat lepas O level, nak jadi guru bahasa melayu dengan harapan boleh mencipta peribahasa-peribahasa yang baru haha. Tetapi memandangkan points saya 27, maka terpaksa la saya masuk ITE & belajar Business IT.

Lepas graduate ITE, saya masuk NS. Time NS tu saya jadi Field Instructor kat camp Police. Train fitness & marching, untuk budak budak NS & juga regulars. Kemain kan saya. Kalau bandingkan badan saya yang dulu & sekarang, ibarat membandingkan padang pasir Sahara & Antartika, dua dunia yang berbeza!

Lepas tu barulah saya masuk Singapore Polytechnic sambung Diploma in Business IT. Entah la kenapa saya ambil course yang sama. Padahal satu benda pasal IT & coding pun saya tak minat dan tak tau. Waktu tu, pada saya yang penting ada Diploma.

Perjalanan saya memang jauh. Dulu saya risau tentang masa depan, pasal nak kerja apa, nak beli rumah apa, nak kahwin dengan siapa. Bila fikir balik, rupanya masa depan kita dalam genggaman Tuhan. Dan apa yang Allah dah tuliskan buat masa depan kita itu lah yang terbaik buat diri kita.

Time sekolah kat Singapore Poly ini lah tercetus idea saya untuk jual selendang. Itulah bermulanya gelaran saya menjadi "Sis" hingga ke hari ini. Kisahnya akan saya sambung minggu depan, Tuesday nights, inshaAllah!


Older Post Newer Post